Кіберкультура та кібербезпека в умовах війни: психологічний практикум
[Електронний ресурс] : практичний посібник / Юлія Чаплінська ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Київ, 2023. – 80 с.
УДК 159.316.772.5
Психологічний практикум має на меті підготувати дітей до зустрічі з потенційними кіберризиками – ризиками, з якими вони можуть зіткнутися в інтернет-середовищі. Особливої актуальності набуває ця проблема в часи воєнного протистояння. У першій, теоретичній, частині практикуму представлено понятійний апарат кіберзагроз, висвітлено практичні і юридичні аспекти кібербезпеки в мирний і воєнний час, описано поняття воєнної кібербезпеки в її ключових моментах (безпека мобільних пристроїв, двохетапна аутентифікація, програмне забезпечення, безпека соціальних мереж, неправдиві повідомлення, або фейки, сумнівні сайти і посилання).
Особливу увагу приділено юридичним аспектам кібербезпеки; нормативним та правовим документам, що регулюють цю сферу як в Україні, так і у світі; діяльності кіберполіції в Україні в мирний і воєнний час. У другій частині представлено п’ять практичних занять для дітей, мета яких – закріплення матеріалу, представленого в теоретичній частині. Ідеться про створення у свідомості дітей цілісної картини кіберризиків, з якими вони можуть зіткнутися в мирний час, та узагальнення й доповнення знань про кіберзагрози воєнного часу, формування алгоритму дій у критичних ситуаціях та вміння протистояти кібернебезпекам.
Адресується психологам, психотерапевтам, медіапедагогам, медіапсихологам, фахівцям у галузі освіти – учителям, шкільним психологам, викладачам закладів вищої освіти, соціальним працівникам, студентам, школярам, батькам.