Концепція цифрової медіаосвіти воєнного і поствоєнного суспільства / за наук. ред. Л. Найдьонової ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2024. – 24 с.
ISBN 978-966-189-740-2
Медіаосвіта активно розвивається в Україні протягом останніх 15 років, реагуючи на нові виклики, що постають перед суспільством та освітою. Затверджена 2010 року Концепція впровадження медіаосвіти, яку було переглянуто 2016 року, визначила основні напрями розвитку медіаосвітньої системи і забезпечила гуртування спільноти медіаосвітян. Наступний п’ятирічний період розвитку медіаосвіти в Україні відображено в Концепції цифрової медіаосвіти воєнного і поствоєнного суспільства (далі – Концепція). Цифрова медіаосвіта передбачає поєднання в медіаосвітньому процесі сучасних трендів медіаграмотності та медіакультури особистості з процесами цифровізації освіти і суспільства на основі розвитку новітніх технологій.
Сучасні виклики глобальної цифровізації суспільства та освіти вимагають адекватної відповіді з урахуванням умов, ускладнених тривалою війною. Новий ландшафт розвитку цифрових технологій, пов’язаний з упровадженням штучного інтелекту, змінює всі сфери життя суспільства – від цифровізації адміністративних послуг до змін в екосистемі медіа, від цифровізації воєнної справи – до цифрових засобів освіти в дистанційному форматі, включно із закладами дошкільної освіти. Медіаосвіта має відповідати основним глобальним трендам цифровізації суспільства та освіти, а саме цифрової медіаосвіти.
