Світовий досвід психоедукації населення в умовах війни та воєнних загроз: науково-аналітична доповідь / [Л. Г. Чорна, П. П. Горностай, Т. С. Асланян, В. І. Вус, О. В. Пінчук, О. О. Старовойтенко] ; за наук. ред. Л. Г. Чорної ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. –
Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2024. 50 с.
На основі узагальнення напрацювань світової психології з психоедукації населення під час війни і постійних воєнних загроз, а також організаційного досвіду впровадження психоедукації представлено її типові моделі та найбільш успішні практики. Психоедукація розглядається як ефективний і доступний метод психосоціальних інтервенцій у ментальне здоров’я та соціально-психологічний добробут населення. Водночас формування психологічної культури українців постає актуальним завданням психоедукації не лише в аспекті підтримки емоційної стійкості населення, а й економічної окупності витрат держави. Адресовано представникам центральних органів державної влади, фахівцям державних установ, що беруть участь у розробленні соціальних програм та ініціатив, формують соціальну політику країни та реалізують її на рівні окремих громад, ухвалюють рішення про створення центрів соціальнопсихологічної підтримки та реабілітації, розробляють комунікативні стратегії роботи. Також доповідь стане в пригоді представникам медіа.