Про відділ:
Науковий підрозділ створено 1994 року як лабораторію психології мас та організацій Науково-практичного центру політичної психології АПН України.
Науковці лабораторії психології мас та спільнот мають істотний досвід теоретичного та практичного вивчення процесів і закономірностей функціонування масової свідомості та поведінки, що проводиться з 1994 р. У межах досліджень за темами «Соціально-психологічні характеристики педагогічної спільноти як суб’єкта організаційних і самоорганізаційних процесів у суспільстві», «Соціально-психологічні чинники інтеграції російськомовної спільноти в сучасне українське суспільство», «Соціально-психологічні чинники подолання бідності як стилю життя», «Психологічні стратегії адаптації спільноти до умов і наслідків воєнного конфлікту», «Технології соціально-психологічної підтримки стигматизовуваних меншин», «Соціально-психологічні ефекти взаємодії спільнотних ідентичностей в умовах децентралізації» вироблено ґрунтовні теоретичні підходи та методичний інструментарій для аналізу стану і тенденцій розвитку масової свідомості та поведінки в різних сферах життєдіяльності, розкриття їхнього психологічного змісту.
e-mail: spilnota@ispp.org.ua
facebook: https://www.facebook.com/SpilnotaISPP/
Праці співробітників лабораторії в Електронній бібліотеці НАПН України https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/lpmc/
Завідувач відділу:
Суший Олена Володимирівна
Завідувач відділу, доктор наук з державного управління, доцент.
Суший О.В. має понад 20 років науково-педагогічного стажу, а також багаторічний досвід міждисциплінарних досліджень націє- та державотворчих процесів в Україні на перетині філософії, політології, соціології, державного управління, соціальної та політичної психології. Є автором оригінальних наукових розробок: соціокультурної парадигми державного управління, концепції соцієтальної кризи, концепції соцієтальної динаміки травми.
Виступала керівником фундаментальних наукових досліджень ІСПП НАПН України: відділу моніторингу суспільно-політичних процесів «Особливості динаміки ситуаційних чинників особистісного та суспільного розвитку в умовах соціальних змін» (,2011-2015 рр.); відділу методології психосоціальних і політико-психологічних досліджень «Націєтворчий та конфліктологічний потенціал форм соціально-психологічного мислення» (2017-2019 рр.); «Психологічні підходи до прогнозування соціальних процесів» (2020-2022 рр.); наразі під її керівництвом відділом псхології мас і спільнот виконується наукове дослідження за темою «Соціально-психологічні засоби дерусифікації українських ідентичностей» (2025-2026).
Брала участь у розробці таких наукових тем, як: «Політичні технології регулювання міжетнічної та міжконфесійної взаємодії у новітніх українських реаліях» (ІПІЕНД ім. І.Ф.Кураса, 2014 р.), «Суспільні інтереси в Україні: груповий вимір, зміст, шляхи узгодження» (ІПІЕНД ім. І.Ф.Кураса, 2016 р.), «Психологічні засади прогнозування сценаріїв розвитку соціальної ситуації в Україні» (ІСПП НАПН України, 2023-2025).
Як запрошений дослідник проходила стажування та працювала у Сіднейському університеті (Австралія), у Віденському університеті (Австрія), в Університеті імені Фридриха Шиллера в Єні (Німеччина), в Університеті Матея Бела (Словаччина), Американському університеті в Болгарії (AUBG).
Автор близько 150 наукових публікацій, серед них: дві одноосібні монографії: «Психосоціальна культура державного управління» (2012 р.), «Українська нація: мистецтво творення – філософія руйнування» (2020 р.), співавтор трьох колективних монографій, одна з них – «Психологічне забезпечення прогнозування соціальних процесів» (2023), підготовлена за її наукового керівництва і редакції, відзначена академічними нагородами, співавтор двох аналітичних доповідей, автор навчального посібника «Основні напрямки державної політики».
Наукові інтереси: соціальні, політичні та психологічні аспекти націє- та державотворення, психологія масової свідомості, політична психологія, соціальне прогнозування.
email: olena.sushyi@gmail.com
GoogleScholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=d1dkLDEAAAAJ
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4364-7571
Співробітники відділу:
Васютинський Вадим Олександрович
доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник
e-mail: vadymvas55@gmail.com
ORCID 0000-0002-9808-4550
Має 40 років науково-педагогічного стажу. Автор більш як 470 наукових публікацій, серед яких п’ять індивідуальних монографій та редагування чотирьох колективних монографій, розділи колективних монографій, практичних посібників, методичних рекомендацій, навчально-методичні матеріали, фахові статті, тези доповідей у матеріалах конференцій. Автор багатьох науково-популярних і публіцистичних матеріалів у масмедіа.
Наукові інтереси: соціальна психологія, політична психологія, психологія влади, психологія масової свідомості та поведінки, соціальна психологія спільноти, соціальна психологія ідентичності, гендерна психологія
Губеладзе Ірина Гурамівна
член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, старший дослідник, головний науковий співробітник відділу, в.о.заступника директора з наукової роботи
e-mail: irynagubeladze@gmail.com
ORCID 0000-0001-8023-6408
Web of Science ResearcherID: J-5910-2017
Має більше 15 років науково-педагогічного стажу. Автор більше 110 наукових публікацій, з них дві індивідуальні монографії, співавторство в трьох колективних монографіях, практичному посібнику, науково-аналітичних доповідях та методичних рекомендаціях, а також фахові статті і матеріали апробаційного характеру. Автор низки науково-публіцистичних матеріалів. Експерт у ЗМІ.
Наукові інтереси: психологія власності, психологія міграції, соціальна, економічна, політична психологія, сімейна і дитяча психологія, психологія стосунків.
Коробка Лариса Миколаївна
кандидат психологічних наук, доцент, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник відділу
e-mail: larisakorobka@gmail.com
ORCID 0000-0001-9306-0624
Має більше 39 років науково-педагогічного стажу, автор понад 120 наукових праць, із яких: 3 колективні монографії, 1 практичний посібник, 7 навчально-практичних видань, більше 100 наукових статей (35 – у фахових наукових виданнях України), тези доповідей у матеріалах конференцій.
Наукові інтереси: проблеми психології масової свідомості, соціально-психологічні аспекти здоров’я та ставлення до нього, соціально-психологічні проблеми адаптації особи і спільноти, проблеми соціально-психологічної підготовки фахівців у системі післядипломної педагогічної освіти.
Вінков Веніамін Юрійович
кандидат психологічних наук, науковий співробітник
e-mail: ven.vinkov@gmail.com
ORCID 0000-0002-1237-0637
Має 15 років наукового стажу, взявши участь в шести науково-дослідних проєктах. Серед наукових робіт понад 50 публікацій, з яких 20 статей у фахових виданнях, а також участь в написанні чотирьох колективних монографій, чотирьох методичних рекомендацій, практичного посібника і науково-аналітичної доповіді.
Також є практичний досвід координації соціальних проєктів, серед яких участь в ініціативах, спрямованих на інтеграцію дітей з особливими потребами в коло однолітків, подолання гендерних стереотипів у підлітків та їхніх батьків, оптимізацію сімейних взаємин в умовах вимушеного переселення, покращення психоемоційного стану одиноких матерів.
Наукові інтереси: психологія соціальних уявлень, життєвого успіху, соціального капіталу, волонтерства, громадської діяльності.
Діброва Валерія Анатоліївна
доктор філософії з психології, науковий співробітник
e-mail: valerie.dibrova@gmail.com
ORCID 0000-0002-5707-9798
Наукові інтереси: соціальна психологія, психологія міграції, психологія вимушеного переселення, психологічний час, конструювання особистісного майбутнього
Аспіранти:
Григор’ян Родіон (2022-26 н.р., н.к. – Губеладзе І.Г.)
Домбровський Олег (2022-26 н.р., н.к. – Васютинський В.О.)
Петінов Ян (2020-24 н.р., н.к. – Губеладзе І.Г.)
Покутня Оксана (2023-27 н.р., н.к. – Вінков В.Ю.)
Чижевський Сергій (2020-24 н.р., н.к. – Коробка Л.М.)
Шеремета Сергій (2021-25 н.р., н.к. – Васютинський В.О.)
Ястремська Ірина (2019-23 н.р., н.к. – Коробка Л.М.)
Соціально-психологічні засоби дерусифікації українських ідентичностей у різних сферах суспільного життя
(2025-2026; науковий керівник – Суший О.В.)
Основна мета дослідження полягає в розробленні соціально-психологічних засобів сприяння дерусифікації ідентичності представників різних українських спільнот. В ході дослідження буде визначено теоретико-методичні засади та розроблено модель соціально-психологічних засобів сприяння дерусифікації українських ідентичностей; систематизовано ознаки русифікації українських ідентичностей у різних сферах колективної життєдіяльності; розроблено зміст і верифіковано ефективність соціально-психологічних засобів сприяння дерусифікації українських ідентичностей у різних сферах колективної життєдіяльності. Тема є першою в Україні спробою прикладного дослідження соціально-психологічних засобів сприяння дерусифікації українських ідентичностей у різних сферах колективної життєдіяльності як комплексного процесу трансформації українського суспільства. Тема має міждисциплінарний характер і розроблятиметься на стику соціальної психології із суміжними науками – політичною, економічною психологією, соціологією, конфліктологією, педагогікою тощо. Отримані результати сприятимуть подоланню (зниженню) наслідків багаторічної і інтенсивної русифікації та сприяння дерусифікації представників різних спільнот, що, у свою чергу, сприятиме підвищенню спроможності і консолідації українського суспільства та позитивно впливатиме на стан національної безпеки країни.
Ключові слова: українські ідентичності, соціально-психологічні засоби дерусифікації, мова, історична пам’ять, освітнє середовище, міжпоколінна взаємодія, неформальне міське середовище, молодіжна субкультура, соціальні мережі, середовище прихильників УПЦ (МП).
Соціально-психологічні ефекти взаємодії спільнотних ідентичностей в умовах міждержавного воєнно-політичного протистояння
(2022-2024 рр.; керівник теми – Губеладзе І.Г.)
Основна мета дослідження полягала в розширенні і поглибленні наукових уявлень про спільнотну ідентичність; виявленні та описі змістових характеристик соціально-психологічних ефектів взаємодії спільнотних ідентичностей в умовах децентралізації, зокрема територіальної ідентичності (локальної, регіональної, національної, наднаціональної), громадянської, етнічної, мовно-культурної, політико-ідеологічної, релігійної тощо. В основу дослідження покладено припущення, згідно з яким умови, що складаються під час децентралізації, можуть порушувати усталену соціально-психологічну рівновагу, а відтак посилювати загрозу національній безпеці країни.
Передбачається отримати такі наукові результати: розробити концептуальну модель взаємодії спільнотних ідентичностей в умовах децентралізації з урахуванням особливостей прояву спільнотних ідентичностей та їхньої взаємодії; обґрунтувати теоретичні засади і методичні принципи дослідження взаємодії спільнотних ідентичностей в умовах децентралізації; розкрити особливості взаємодії спільнотних ідентичностей, визначити та описати соціально-психологічні ефекти такої взаємодії; запропонувати соціально-психологічні засоби оптимізації спільнотних ідентичностей в умовах децентралізації, що сприятиме підвищенню спроможності спільнот, консолідації українського суспільства та позитивно впливатиме на стан національної безпеки країни.
Ключові слова: спільнотна ідентичність, взаємодія спільнотних ідентичностей, децентралізація, спільнота, соціально-психологічні ефекти взаємодії спільнотних ідентичностей, територіальна ідентичність
Видана продукція
Губеладзе, І.Г. (Ред.) (2025). Взаємодія спільнотних ідентичностей під впливом воєнних дій: соціально-психологічні ефекти. Монографія. Київ.
Губеладзе, І.Г. (Ред.) (2024). Спільнотна ідентичність під впливом війни: джерело конфліктів чи умова консолідації. Науково-аналітична доповідь. Київ.
Губеладзе, І.Г., Діброва, В.А. (2024). Соціально-психологічні проблеми взаємодії спільнотних ідентичностей під впливом воєнних дій. Навчальна програма для системи післядипломної освіти за напрямом «Державне управління». К.: Національна акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології. – 26 с.
Технології соціально-психологічної підтримки стигматизовуваних меншин
(2019-2021 рр.; керівник теми – Коробка Л.М.)
Представлено результати першого в Україні прикладного соціально-психологічного дослідження, що мало своїм об’єктом процес стигматизації меншин у різних суспільних та освітніх середовищах та було спрямоване на розроблення соціально-психологічних технологій підтримки представників меншин, які зазнають стигматизації в різних суспільних та освітніх середовищах. Обґрунтовано концептуальні засади і методичні принципи соціально-психологічного дослідження стигматизації осіб, груп, меншин у сучасному суспільстві; застосування технологічного підходу, основне призначення якого полягало в розробці і впровадженні технологій підтримки таких меншин у різних суспільних та освітніх середовищах. Розроблено структурно-змістову модель вибудовування технології як певного алгоритму вирішення завдань психологічної підтримки стигматизовуваних меншин та протидії стигматизації, що передбачає організацію процесу групової та індивідуальної роботи з цільовими групами, який забезпечується моделюванням та інтеграцією інформаційно-змістового, діагностичного й корекційно-розвивального компонентів технології; підбором форм, методів, засобів, прийомів, технік та визначенням способів її реалізації на когнітивному, емоційному та поведінковому рівнях.
Уперше розроблено та апробовано комплекс технологій соціально-психологічної підтримки стигматизовуваних меншин в освітньому середовищі, у сферах родинної взаємодії, громадської активності, гендерної взаємодії, медіакомунікації; у контексті переживання колективної провини та майнової нерівності; визначено їхній зміст та особливості застосування в залежності від цільових груп: технологія активізації психологічних ресурсів представників стигматизовуваних груп, меншин; технологія протидії стигматизації в соціальному оточенні; технологія підвищення психологічної компетентності професійних спільнот (психологів, соціальних педагогів, учителів, фахівців громадських організацій) з підтримки стигматизовуваних меншин. Поглиблено розуміння: способів роботи з різними групами на когнітивному, емоційному та поведінковому рівнях; застосування форм групової й індивідуальної роботи та уточнено їхній зміст залежно від спрямованості технологій на роботу із представниками стигматизовуваних груп, меншин, соціальним оточенням та фахівцями.
Дістало подальший розвиток застосування соціально-психологічних засобів (дискусія, фокус-групові дискусії, заняття з елементами соціально-психологічного тренінгу, рольові ігри, психологічна гра, казкотерапія, арттерапія, психоедукація та ін.), модифікованих відповідно до завдань і особливостей роботи із активізації колективних зусиль щодо підвищення рівня толерантності до інакшості і різноманіття, протидії стигматизації в різних суспільних й освітніх середовищах та встановлено їхню ефективність.
Ключові слова: стигма, стигматизація, стигматизовувані меншини, технологічний підхід, психологічна підтримка, соціально-психологічні технології, протидія стигматизації, толерантність до інакшості
Видана продукція
Коробка, Л.М. (Ред.) (2022). Підтримка стигматизовуваних меншин: соціально-психологічні технології. Практичний посібник. Київ. 168 с.
Коробка, Л.М. (Ред.) (2021). Соціально-психологічні засоби підвищення толерантності до інакшості і різноманіття в освітньому середовищі : методичні рекомендації [Л. М. Коробка, В. Ю. Вінков, В. В. Мяленко, І. Г. Губеладзе, І. М. Гусєв, А. С. Голота] / за наук. ред. Л. М. Коробки ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – К., 2021. – 50 c.
Коробка, Л. М. (2021). Соціально-психологічні проблеми стигматизації у сфері освіти : навчальна програма для системи післядипломної педагогічної освіти. К.: Національна акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології.
Психологічні стратегії адаптації спільноти до умов і наслідків воєнного конфлікту
(2016-2018 рр.; керівник теми – Коробка Л.М.)
Висвітлено результати першого в Україні дослідження, що мало своїм об’єктом процес адаптації спільноти до умов і наслідків воєнного конфлікту та було спрямоване на вивчення психологічних стратегій адаптації спільноти до таких умов. Сформульовано принципи аналізу адаптації спільноти, які спираються на концепцію соціальної травми П. Штомпки та на положення про адаптацію в складних життєвих ситуаціях як процесу «посттравматичного зростання»: розгляд адаптації на двох рівнях функціонування спільноти – як структурної одиниці суспільства і як значущого середовища життєдіяльності особи; зумовлення її змістом суспільних трансформацій; як складного, неоднозначного, нерівномірного та суперечливого процесу; як вибору альтернативних стратегій поведінки; як здатності особи, спільноти до відновлювальних зусиль та розвитку. Розроблено концептуальну модель адаптації спільноти до суспільних змін унаслідок воєнного конфлікту, яка демонструє існування, з одного боку, рутинної адаптації, що реалізується за допомогою випробуваних стратегій, спрямованих на самозбереження, а з другого – проактивної, для якої характерним є активний пошук нових можливостей, активізація адаптаційного потенціалу та ресурсів спільноти. За результатами емпіричного дослідження побудовано моделі психологічних стратегій адаптації спільноти в процесі: зміцнення громадського здоров’я, досягання ціннісного порозуміння, розв’язання проблем внутрішньої міграції, опрацювання травматичного досвіду, застосування медіапрактик, родинної взаємодії, трансформації соціального капіталу. На основі узагальнення цих стратегій розроблено структурно-процесуальну модель стратегій адаптації спільноти до наслідків воєнного конфлікту. Зафіксовано тенденцію переходу від консервативно-рутинних до вироблення проактивно-трансформаційних психологічних стратегій як найбільш ефективного варіанта індивідуальної і колективної зараджувальної поведінки в різних сферах життєдіяльності. Розроблено й апробовано соціально-психологічні засоби (лекції-бесіди, групова дискусія, фокус-групи, соціально-психологічний тренінг) подолання наслідків воєнного конфлікту, застосування яких сприяло активізації ресурсів підвищення адаптивності до наслідків воєнного конфлікту.
Ключові слова: адаптація спільноти, умови і наслідки воєнного конфлікту, колективні стратегії адаптації, консервативно-рутинні стратегії, проактивно-трансформаційні стратегії, соціально-психологічні засоби активізації ресурсів адаптивності
Видана продукція
Коробка, Л.М. (Ред.) (2019). Спільнота в умовах воєнного конфлікту: психологічні стратегії адаптації. Монографія. Кропивницький: Імекс_ЛТД. 286.
Коробка, Л.М. (Ред.) (2019). Психологічні засоби колективного подолання наслідків воєнного конфлікту. Методичні рекомендації. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2019. – 52 c.
Коробка, Л. М. (2018). Соціально-психологічні проблеми адаптації спільноти до кризових умов : навчальна програма для системи післядипломної педагогічної освіти. [Електронний ресурс]: К.: Національна акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології.
Соціально-психологічні чинники подолання бідності як стилю життя
(2011-2015 рр.; керівник теми – Васютинський В.О.)
Видана продукція
Васютинський, В.О. (Ред.) (2016). Соціальна психологія бідності: монографія. Київ: Міленіум.
Васютинський, В.О. (Ред.) (2016). Програма соціально-психологічного тренінгу з подолання негативних наслідків належності до неефективних субкультур. Методичні рекомендації. Київ: Міленіум.
Соціально-психологічні чинники інтеграції російськомовної спільноти в сучасне українське суспільство
(2006-2010 рр.; керівник теми – Васютинський В.О.)
Видана продукція
Васютинський, В.О. (Ред.) (2012). Російськомовна спільнота в Україні: соціально-психологічний аналіз. Монографія. Кіровоград: Імекс-ЛТД.
Васютинський, В.О. (Ред.) (2010). Підвищення престижності україномовного спілкування в студентському середовищі: досвід, проблеми. Збірник науково-методичних матеріалів. Київ: Міленіум.
Соціально-психологічні характеристики педагогічної спільноти як суб’єкта організаційних та самоорганізаційних процесів у суспільстві
(2004-2006 рр.; керівник теми – Васютинський В.О.)
Губеладзе, І.Г. (Ред.) (2025). Взаємодія спільнотних ідентичностей під впливом воєнних дій: соціально-психологічні ефекти. Монографія. Київ.
Васютинський, В.О. (2024). Психологічні координати українського світу. Монографія. Київ : Талком. 178 c.
Коробка, Л.М. (Ред.) (2022). Підтримка стигматизовуваних меншини: соціально-психологічні технології. Практичний посібник. Київ.
Васютинський, В.О. (2022). Винні чи безневинні? Почуття провини в колективній свідомості українців. Монографія. Кропивницький: Імекс-ЛТД. 177 с.
Губеладзе, І.Г. (2021). Соціальна психологія власності. Монографія. Київ: Талком. 406 с.
Коробка, Л.М. (Ред.) (2021). Соціально-психологічні засоби підвищення толерантності до інакшості і різноманіття в освітньому середовищі. Методичні рекомендації. Київ, 50 c.
Коробка, Л.М. (Ред.) (2019). Психологічні засоби колективного подолання наслідків воєнного конфлікту. Методичні рекомендації. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2019. – 52 c.
Коробка, Л.М. (Ред.) (2019). Спільнота в умовах воєнного конфлікту: психологічні стратегії адаптації. Монографія. Кропивницький: Імекс-ЛТД. 286.
Васютинський, В.О. (Ред.) (2016). Соціальна психологія бідності. Монографія. Київ: Міленіум.
Васютинський, В. О. (2016). Психологічна правда про індивідуалізм і колективізм. Монографія. Київ: Міленіум.
Васютинський, В.О. (Ред.) (2016). Програма соціально-психологічного тренінгу з подолання негативних наслідків належності до неефективних субкультур. Методичні рекомендації. Київ: Міленіум.
Мяленко, В. В. (2016). Психологія професійної самореалізації молоді. Монографія. Київ: Міленіум.
Губеладзе, І. Г. (2015). Сільська молодь у місті: пошук ідентичності. Монографія. Київ: Міленіум.
Васютинський, В.О. (Ред.) (2012). Російськомовна спільнота в Україні: соціально-психологічний аналіз. Монографія. Кіровоград: Імекс-ЛТД.
Васютинський, В.О. (2010). Психологічні виміри спільноти. Монографія. Київ: Золоті ворота.
Васютинський, В.О. (Ред.) (2010). Підвищення престижності україномовного спілкування в студентському середовищі: досвід, проблеми. Збірник науково-методичних матеріалів. Київ: Міленіум.
Васютинський, В.О. (2005). Інтеракційна психологія влади. Монографія. Київ. 492 с.
За наукового керівництва співробітників відділу було підготовлено низку докторантів та аспірантів
Науковий керівник – Васютинський В.О.
Докторанти:
- Петрунько О. (рік захисту 2010)
- Дроздов О. (2016)
- Данильченко Н. (2018)
- Губеладзе І.Г. (2021)
- Кравчук С.Л. (2024)
Аспіранти та здобувачі ступеня доктора філософії:
- Циганенко Г. (2005)
- Позняк Д. (2005)
- Мяленко В. (2008)
- Дроздова М. (2010)
- Кухар Т. (2012)
- Голота А. (2012)
- Губеладзе І. (2012)
- Фролова О. (2013)
- Гусєв І. (2014)
- Белавін С. (2014)
- Балюта В. (2018)
- Блозва П. (2018)
- Вінков В. (2020)
- Боровинська І. (2022)
- Шеремета С. (2025)
Науковий керівник – Коробка Л.М.
1. Хаірова С. (2012)
2. Каніболоцька М. (2014)
3. Овчар О. (2016)
4. Ніздрань О. (2017)
5. Палагнюк О. (2019)
6. Лазаренко В. (2020)
Науковий керівник – Бєлавіна Т.І.
1. Андрієнко О. (2013)
2. Захаріяш Л. (2014)
Науковий керівник – Губеладзе І.Г.
- Корсакевич С. (2024)
- Мартинюк О. (2025)
- масові та групові соціально-психологічні опитування
- експертна оцінка та прогнозування громадсько-політичних явищ
- рецензування усіх видів наукової та науково-популярної продукції
- розроблення та проведення фокус-груп і соціально-психологічних тренінгів з різних проблем суспільного життя
- психологічне консультативна та психотерапевтична допомога
- практика для студентів ЗВО: наукова/виробнича
- напрями:
- профорієнтація для дітей та дорослих (консультування та дослідження);
- методи дослідження у політичній та соціальній психології.
- здійснення проектного менеджменту
- Polish-Ukrainian Summer School for Early Career Researchers (2022), Губеладзе І.Г.
- NEMIS – Non-formal Education against Mental Illness Stigma (Erasmus+) (2022), Губеладзе І.Г.
- Eurodoc – the European Council of Doctoral Candidates and Junior Researchers (2020-2022), Губеладзе І.Г.
- Міжнародний курс з наукової дипломатії від (International Course on Science Diplomacy) (2020) , Губеладзе І.Г.
- Інноваційний університет і лідерство (польсько-український проект) (2019) , Губеладзе І.Г.
- Eurasian Peace Studies Exchange Networking (2017-2019) (Васютинський В.О., Губеладзе І.Г.)
- «Роль релігії в збереженні стабільності в пострадянських країнах», корпорація RAND (США) (The Role of Religion in the Stability of the Former Soviet Republics) (Васютинський В.О.)
- «Світове дослідження впливу цифрових технологій», Університет Мессі (Нова Зеландія), Віденський університет (Австрія) (Digital Influence Survey. The study, “Worldwide Digital Influence Survey”, Massey University and University of Vienna) (Васютинський В.О.)
- Європейський форум Альбах «Нове просвітлення», м. Альпбах (Австрія) (European Forum Alpbach «New Enlightenment») (Гусєв І.М.)
- наукові міжнародні (багатосторонні) об’єднання – Польська асоціація соціальної психології, членство в редколегії збірника “Проблеми політичної психології ”, журналів “Journal of Social and Political Psychology” (США), “Psychologia Społeczna” (Польща) (Васютинський В.О.)
- Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Київський національний університет імені Тараса Шевченка
- Університет економіки і фінансів (м. Дніпро)
- Запорізький національний університет
- Львівський національний університет імені Івана Франка
- Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти»
- ГО «Халом» (м.Київ)
- ГО «Асоціація політичних психологів України»