Круглий стіл «Медіаосвіта та медіаграмотність: Досягнення ЄС та перспективи України»

14 листопада відбувся круглий стіл “МЕДІАОСВІТА ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ: ДОСЯГНЕННЯ ЄС ТА ПЕРСПЕКТИВИ УКРАЇНИ”, в якому взяло участь синхронно понад 47 учасників, з різних регіонів України, зокрема Києва, Тернополя, Львова, Дніпра, Запоріжжя, Одеси та інших міст та селищ.

 

Захід проходив в рамках Міжнародної науково-практичної конференції «МЕДІАЗНАВЧІ СТУДІЇ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ДІАЛОЗІ: ОСВІТНІЙТА НАУКОВИЙ ДИСКУРСИ» (на платформі Zoom).

 

Організаторами виступив Інститут Журналістики Київського Університету імені Бориса Грінченка спільно з спільно з лабораторією психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, Незалежною медіапрофспілкою України, Національною спілкою журналістів України, ГО “Українська Академія Акмеології” та ГО “Українська Асоціація Медіапсихологів та Медіапедагогів”

Модерували захід співорганізатори: Любов Найдьонова – доктор психологічних наук, член- кореспондент НАПН України, заступник директора з наукової роботи ІСПП НАПН України, президент ГО «Українська асоціація медіапсихологів і медіапедагогів»; Яна Фруктова – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри журналістики та нових медіа Київського університету імені Бориса Грінченка.

Подія об’єднала основних суб’єктів медіаосвітньої діяльності: науковців, педагогів, психологів, медіа-експертів, фахівців медіа-сфери, медіа-тренерів, споживачів медіа-освітніх послуг і стала платформою для окреслення системи медіаосвіти в Україні та визначення нагальних проблем та перспектив її розвитку.

 

Зі стратегічним вітальним словом виступили: Сергій Горбачов – освітній омбудсмен, член Колегії МОН України, медіатренер, автор курсів з медіаграмотності; Євгенія Кравчук – заступник голови комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики, заступник члена Постійної делегації у Парламентській асамблеї Ради Європи. У доповідях і виступах учасники розкрили сучасні тенденції медіаосвітньої політики країн Європи та українські реалії формування інформаційної й медійної грамотності, українські науково-дослідні ініціатими та проекти з медіаінформаційної грамотності та фактчекінгу. Цінним також був обмін досвідом медіаосвітніх практик, який увійшов у тренінгому складову заходу.

 

З 11:00 до 15:00 тривали дискусії за напрямами:

Медіаосвіта як реакція на виклики сьогодення: теоретико-методологічний та емпіричний аспекти;

Нормативно-правове регулювання впровадження медіаосвіти в ЄС та Україні;

Досвід країн ЄС щодо медіаосвіти широких верств населення;

Рефлексія досвіду України щодо реалізації концепції впровадження медіаосвіти;

Медіаосвіта в умовах карантину: проблеми, інновації та перспективи.

З 15:00 до 18:00 час було присвячено навчально-демонстраційним сесіям (див програму)

За результатами експертних дискусій було визначено шляхи узгодження нормативно-правової бази медіаосвіти України з міжнародними директивами, постановами: здобуття та визнання результатів неформальної та інформальної освіти; наголошено на необхідності включення медіа-інформаційного компоненту у стандарти загальної та вищої освіти; визначено процедури укладання схеми сучасної медіаосвіти України та аналізу проблемних зон; узагальнено принципи узгодження дій учасників медіаосвітньої діяльності в Україні.

 

Учасники дискусії привітали започаткування Всеукраїнського проєкту з медіаграмотності, що має на меті об’єднати всі вже діючі ініціативи в один проєкт (державну програму Міністерства культури та інформаційної політики), який навчить українців фільтрувати новини, розпізнавати фейки, споживати тільки якісну інформацію та допоможе адаптувати формат взаємодії для різних вікових категорій. Для реалізації цієї інціативи до кінця року очікуємо на запуск Проєктного офісу при Мінкульті, який реалізуватиме проєкт спільно з іншими міністерствами та Комітетом Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики. До співпраці долучаться міжнародні організації, які займаються темами медіаосвіти та медіаграмотності та українські стейкхолдери.

 

Результати круглого столу узагальнено в наступних тезах резолюції:

1. Підготувати спільний документ про співпрацю державних та громадських структур у царині медіаосвіти (стандарти освіти, форми, засоби тощо) широкої цільової аудиторії: учні, студенти, фахівці медіасфери, особи третього віку, волонтери тощо

2. Окреслити сучасну систему медіаосвіти України та внести пропозиції на розгляд робочої групи Міністерств освіти, культури та цифрової трансформації щодо перспектив розробки всеукраїнського проекту з медіаосвіти.

3. Внести пропозиції на розгляд робочої групи щодо підготовки Парламентських слухань “Факти та фейки” щодо рекомендацій Президенту, Уряду, Парламенту щодо розбудови системи медіапросвіти громадян.

Один коментар до “Круглий стіл «Медіаосвіта та медіаграмотність: Досягнення ЄС та перспективи України»”

  1. Любов Антонівна, вітаю! По-перше, дякую за вашу наполегливу експериментально-дослідницьку роботу з питань медіаграмотності. По-друге, якщо можна, прошу надати посилання на основні висновки даного експерименту та/або посилання на більш детальну інформацію Круглого столу «Медіаосвіта та медіаграмотність: Досягнення ЄС та перспективи України»(доповіді, презентації тощо) для більш детального ознайомлення. Дякую! З повагою, Тетяна Нанаєва, Голова Експертно-консультативного комітету з цифрових технологій в освіті при МОН України

Коментарі закриті.