Математичні методи у психології
Завдання вивчення курсу – надання знань щодо сутності, призначення, способів застосування математичних методів у психології. Формування умінь і знань змісту і способів формування вибірок, первинної обробки даних, підготовки статистичних висновків, використання кореляційного, дисперсійного, кластерного і факторного аналізу. Використання програми SPSS для статистичної обробки даних дослідження.
Математичні методи дозволяють психологу правильно вирішити такі задачі:
- дати уявлення про основні статистичні процедури і способи їх застосування;
- навчити самостійно проводити початкову статистичну обробку даних експериментального дослідження;
- навчити робити правильний висновок на підставі результатів статистичного аналізу;
- навчити розуміти математичну літературу, яка використовується для статистичної обробки експериментальних даних;
Правильне застосування математичної статистики дозволить психологу:
- доводити правильність і обґрунтованість використаних методичних прийомів і методів;
- строго обґрунтовувати експериментальні плани;
- узагальнювати дані експерименту й виявляти наявність суттєвих відмінностей між вибірковими сукупностями групами, які беруть участь у дослідженні ;
- будувати статистичні гіпотези та уникати логічних і змістових помилок при їхній інтерпретації.
Експериментальна психологія
Основна мета навчальної дисципліни полягає у розширенні та систематизації знань про організацію та проведення психологічних досліджень, формуванні умінь з професійного проведення майбутніми психологами прикладних психологічних досліджень за допомогою різноманітних психологічних методів.
Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:
- розкрити типи, етапи, плани і умови проведення психологічного експерименту;
- навчити аналізувати та обирати комплекс взаємодоповнюючих психологічних методів та психодіагностичних методик для проведення дослідження;
- сформувати вміння організовувати, проводити експериментальні та емпіричні дослідження;
- сформувати навички первинної та вторинної обробки результатів психологічного дослідження;
- розвивати вміння оцінювати надійність і валідність психологічного дослідження.