Гриценок Л. І. – Публікація в освітянській пресі (2020) [фрагмент] – «Дорослий і дитина. Діагностика особливостей спілкування»

Гриценок, Л. І. (2020). Дорослий і дитина. Діагностика особливостей спілкування. Психолог дошкілля, 11-12, с. 50-65.

Завантажити: Гриценок Л. І. (2020). Дорослий і дитина [ФРАГМЕНТ]
Завантажено разів: 32, розмір: 991.8 KB, дата: 17 Лют. 2021

Викладена в статті інформація буде корисною психологам ДЗО та батькам дошкільників, оскільки містить детальний опис генезису спілкування дитини та інструменти діагностики змісту та основної форми її спілкування з дорослим, яка є важливим критерієм соціальної шкільної зрілості та готовності дошкільника до навчання в школі. Запропоновані методики враховують особливості вікового розвитку дитини, дозволяють психологу в прийнятній для дошкільнят ігровій формі зібрати емпіричні дані, які дозволятимуть виявити зону найближчого розвитку, можливі проблеми взаємодії та розробити дієві програми для роботи з дітьми, батьками та сім’єю з метою оптимізації сфери дитячо-батьківського спілкування.

Література:
1. Волков Б. С, Волкова Н. В. (2008) Психология общения в детском возрасте. 3-е изд. —СПб.: Питер, 272.
2. Горецька О.В. (2011) Психологічні умови оптимізації спілкування батьків з дітьми дошкільного віку: монографія. Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 231.
3. Диагностика выявления проблем в детско-родительских отношениях: методическое пособие. (2017) Ангарск – Иркутск: УМЦ РСО, 104.
4. Лисина М. И. (1986) Проблемы онтогенеза общения. Науч.-исслед. ин-т общей и педагогической психологии Акад. пед. наук СССР. Москва: Педагогика, 144. URL: http://psychlib.ru/mgppu/lis/lis.htm#$p1
Лисина М.И., Галигузова Л.Н. (1980) Становление потребности детей в общении со взрослыми и сверстниками. Исследования по проблемам возрастной и педагогической психологии. Лисина М.И. (ред.) Москва, 387.