Здание Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України
Головна АдміністраціяСтруктурні підрозділи Партнери Контакти

 

Наукова діяльність
Докторантура, аспірантура
Результати опитувань
Послуги
Навчальні курси
Електронна бібліотека
Інтернет-конференція
Інтернет-тести
Контакти

Науково-практичний семінар «Методологія та методи соціально-психологічних досліджень громадської думки»

22 жовтня 2012 р.

22 жовтня було проведено науково-практичний семінар «Методологія та методи соціально-психологічних досліджень громадської думки»


 

 

22 жовтня співробітники лабораторії соціально-психологічних технологій за участю викладачів кафедри соціальної психології Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка провели науково-практичний семінар «Методологія та методи соціально-психологічних досліджень громадської думки».

У центрі уваги науковців перебували проблеми вивчення громадської думки. Класичні технології її вивчення, пов’язані з іменами Дж.Геллапа ті Е. Роупера, за майже сторічну історію свого існування попри постійне вдосконалення фактично досягли меж власної досконалості та можливостей. Традиційні опитувальні технології не дають повною мірою з’ясувати зміст думок та намірів людей зокрема й через те, що вони й самі часто не завжди чітко усвідомлюють власні погляди, настрої, дії, а також змінюють їх. Визнання того, що громадська думка є пластичною і керованою, а відповіді респондентів часто не відзначаються раціональністю та стабільністю, примушує дослідників шукати нові, досконаліші методи її вивчення. Йдеться про так звані постгеллапівські технології. Саме про них і йшлося на семінарі, адже потенціал інноваційних технологій вивчення громадської думки вітчизняними фахівцями поки що практично не використовуються, та й самі технології потребують адаптації до українських реалій.
На семінарі, зокрема, було розкрито зміст технології збагаченої громадської думки, запропонованої американським дослідником Дж.Фішкіним (П. Фролов), висвітлені особливості використання психосемантичних методів у масових опитуваннях (В. Васютинський), проблеми фіксації за допомогою методів психосемантики зсувів та змін в оцінках досліджуваних явищ (О.Плющ). Було також наголошено на необхідності застосування рефлексивного підходу до вивчення громадської думки (О.Петрунько), показано на цікавих прикладах прогностичні можливості вільного групового інтерв’ю (В.Фомічова). Значний інтерес у присутніх викликало повідомлення, присвячене огляду низки акціональних методів – промоції, дослідження дією, надання повноважень тощо (С. Іванченко), а також інформація про методи краудсорсінгу та гейміфікації в основних його різновидах – софт-, хард-, контекст- та сендбокс геймфіфікації (О. Соснюк). Учасники семінару торкнулися також й питань, пов’язаних із ІТ-технологізацією опитувань. Проте детально обговорити можливості та обмеження онлайнових опитувань, фокус-груп, соціальних мереж, форумів, комп’ютерного контент-аналізу, особливості використання планшетів через брак часу не вдалося. Обговорення цих та інших питань було вирішено провести під час наступних зустрічей.

 


 

Події
Головна подія
2018 р.
2017 р.
2016 р.
2015 р.
2014 р.
2013 р.
2012 р.
2011 р.
2010 р.
2009 р.
2008 р.
Новини
 
Видання Інституту
Розробка сайту: BUNKE.com.ua
Дизайн: Золотарева Виктория
© Всі права належать Інституту соціальної та політичної психології АПН України