Всеукраїнська медіаосвітня стратегічна нарада «Українська медіаосвіта: здобутки і завдання»

1-2 жовтня 2019 у Києві в Інституті соціальної та політичної психології НАПН України відбулася Всеукраїнська медіаосвітня стратегічна нарада «Українська медіаосвіта: здобутки і завдання». Вона була присвячена проблемам та здобуткам другого всеукраїнського медіаосвітнього експерименту на етапі переходу від підготовчого до формувального етапу.

Організована Лабораторією психології масової комунікації та медіаосвіти ІСПП НАПН України стратегічна нарада регіональних координаторів почалася пленарною дискусією «Медіаосвіта: державний вимір». У вітальному слові директор Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Микола Слюсаревський наголосив, що прийняття законів чи стандартів слугує символом, який не змінює смисл людських дій, але дає можливість самостійно ці практики змінювати.

В ході пленарної дискусії присвяченій державним заходам та проектам з розвитку медіаосвіти в Україні виступили

 представник Офісу Уповноваженого Президента України з прав дитини, координатор програм із захисту дітей від насильства Анастасія Дьякова,

представник Міністерства інформаційної політики України, завідувачка сектору Європейської інтеграції Людмила Василенко,

представник Міністерства юстиції України, керівник експертної групи з правової обізнаності Директорату з прав людини Олена Митник.

Експерти з державних установ поділилися з учасниками ініціативами, які можуть бути підтримуючими ресурсами для медіаосвітян, продемонстрували добру волю і готовність синхронізувати спільні зусилля.

Представники Ради міжнарожних наукових досліджень та обмінів IREX in Ukraine Олена Тараненко та Марина Дорош розкрили перспективи потужного проекту розбудови медіаосвіти за підтримки Посольств США і Великобританії та Академії Української Преси.

Під час наради було досягнуто домовленостей про зустрічі з представниками Міністерства освіти і науки, що стосуватимуться цифрових навичок, точок дотику медіаосвіти та інформатичної освітньої галузі (зустріч з головою експертно-консультативного комітету з цифрових технологій в освіті при МОН України Тетяною Нанаєвою) та перспектив медіаосвіти у контексті розвитку е-освіти та подальшої розбудови реформи Нової української школи (зустріч з радником Міністра освіти та науки України Оксаною Макаренко).

Під час презентації дитячого телеканалу ПЛЮСПЛЮС учасники змогли поспілкуватись безпосередньо з медіавиробниками. Виконавча директорка каналу Анна Гончар та PR-менеджерка Білінська Анастасія презентували соціальні ініціативи та медіапродукти, які є цінними ресурсами для медіаосвіти наймолодших вихованців.

Під час пленарної доповіді науковий керівник експерименту Любов Найдьонова окреслила пов’язані з медіа міжнародні та національні тенденції суспільного розвитку, яким необхідно приділити увагу під час формувального етапу всеукраїнського експерименту. Національний координатор експерименту Наталія Дідик роз’яснила можливості долучення регіональних координаторів до створення електронних інформаційних бюлетенів (МОЕ), та організації супроводу медіаосвітнього експерименту.

В ході панельної дискусії регіональні координатори Катерина Муліка (Полтавська обл.), Максим Запорожченко (Миколаївська обл.), Галина Дегтярева (Харківська обл.), Лариса Петрова (Сумська обл.), Ігор Ціко (Донецька обл.) поділилися досвідом впровадження медіаосвітнього експерименту та актуалізували у присутніх роздуми про можливі точки взаємодії між регіонами

Всеукраїнська медіаосвітня стратегічна нарада була наповнена численними дискусіями і пропозиціями, що сприяли взаємодії між регіонами, коригуванню та уточненню програми експерименту, продовженню роботи наукової спільноти он-лайн: оновлюється національний медіаосвітній Google-календар 2020 року, допрацьовуються листи-звернення до Міністерств та інститутів, розробляються форми електронного звітування, типові організаційні алгоритми впровадження медіаосвіти в окремих закладах освіти.

Дякуємо усім учасникам за плідну взаємодію!